Technika malarska en grisaille polegała na malowniu monochromatycznym podstawowych warstw obrazu, które następnie były pokrywane warstwami koloru. Stosowanie tej techniki przez dawnych mistrzów wynikało z cen farb. Niektóre farby były kosztowne. Natomiast najtańsze były farby w kolorach ziemnych. Aby oszczędzić farby w żywych kolorach wykorzystywano je w końcowym etapie, kiedy to pokrywano monochromatyczny obraz kolorowym laserunkiem.
Pastisz obrazu Geritt Dou Śpiący pies. Pastisz polega na zmianie psa na innego, w tym przypadku wybrałam pieska Diego z Fundacji Canis. Chciałam początkowo umieścić tu swoją sunię Sabinkę, lecz Sabinka jest ruda i obraz byłby mało kontrastowy gdy rudy pies byłby umieszczony obok pomarańczowego dzbanka.
Pierwszy etap obrazu, gdzie tylko zaznaczam cienie.
Koljeny etap malowania gdy już tworzę wrażenie rzeźby.
Kopia Mleczarki Vermeera – etap nadawania wrażenie rzeźby
Kolejny pastisz – tym razem Jean Chardin Martwa natura z kotem i rybą. Tu zdecydowałam się na taką zmianę, że zastąpię wiszące ryby przez wiszący czosnek i cebulę, zaś kota zastąpię moją kotką Mimblą. Na razie etap podmalówki.